Dragonlance - - - -
: Современная компьютерная RPG по DragonLance.
Форум Dragonlance > Общение > Таверна «Последний приют» > Архив
: 1, 2
EIN
Предлагаю вашему вниманию тему по вопросу о том какой должна быть современная компьютерная RPG по DragonLance. В настоящее время существует несколько грамотных компьютерных игр , созданных на основе правил D&D , подавляющее  большинство которых созданно на основе мира Forgotten Realms. Такие игры как Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights, вполне полно отображают систему правил D&D, но события всех этих игр происходят исключительно в одном мире, в мире Забытых Королевств.И лишь считанные единицы посвящены другим мирам AD&D: ровесница первой Baldur's Gate под названием PlaneScape Torment, а так же готовящаяся выйти Living GreyHawk.Но нет ниодной современной игры - RPG , созданной на основе DragonLance.Я  предлагаю Вам проявить фантазию, воображение и представить вашему мысленному взору игру про DragonLance и высказать, всё ,что Вы думаете по этому поводу, какие предложения пришли Вам в голову а именно: какие новые классы персонажей, какие расы, в каокй период времени DragonLance должна проходить эта игра, или какая книга должна лежать в её основе, и т.д.
Рейстлин
Ню-ню!
Тож самое, что и Lordoftherings что ль?..
Или как в Myghtandmagic6-9? носятся четверо - кендер, маг, эльф и рыцарь...))
Думаю, в этом мире был бы класс дракон! Или, во всяком случае, дракона можно приобрести...
В основе собития Саги ок копье, ну,а  может просто...
Больше нчиего сказать не могу, так как ещё ни разу не водил ини разу не играл нормлаьно. Пока учусь.
Astinus
Вид от первого лица не покатит - это точно, просто группа должна быть довольно большой - человек семь-девять. Так что вид сверху-сбоку в 3D, либо в псевдо 3D.

А вообще чем вам не нравится игры по DarkSun'у и Ravenloft. Они имеют неплохую гафику, которую можно вытерпеть даже сейчас....
EIN
Рейстлин, а чем тебе не нравится игра по Lotr?
Ну насчёт дракона, конечно можно создать такой класс аля M&M , но это будет слишком, т.к. драконы в мирах D&D сильно отличаются от драконов M&M, ну дракон наверное может быть негласным союзником, но что б его развивать....не думаю smile.gif
EIN
Вид о первого лица конечно не потянет, я думаю, что должно быть что-то вроде IceWind Dale на основе BioWare'кого движка Infinity Engine, ну или в полном 3D аля NeverWinter Nights....ну насчёт 7-9 человек в команде, такое количество скорей всего внесёт дисбаланс в игровой процесс максисум человек 6...ну или можно игру разделить на 2 главы , где сначала ходит одна команда приключенцев, а потом другая.....Кто сказал, что мне не нравятся игры по DarkSun и Ravenloft, ну просто я говорю про игры хотя бы последних 5 лет, ведь уже были игры по DragonLance..... smile.gif
EIN
Насчёт классов.....Кроме всех основных классов в игру можно поместить новый, престижный класс Mage Hunter ,который появился после войны Хаоса....
Рейстлин
LOTR неплох...) Но для DL не подойдёт.
А как на счёт карты в герояз3 или 3,5?)
Или в стиле Diablo?..)
Nuitari
Карта в героях 3 самое то!  ;D
EIN
Игра по LotR не подходит, т.к. это, всё же , adventure ; В стиле Diablo так же не катит (в Diablo нет никакой системы).А при чем здесь вообще Heroes?
Герои вообще-то стратегия.....
EIN
А во официальное описание класса Mage Hunter:
 
Regardless of the times, an experienced mage hunter has contacts throughout most cities, at all levels, on both sides of the law. From these sources, they gather threads of information, weaving and braiding them into aggressive prosecutions -- and in many cases, into a hangman’s noose.

Eligible Classes

The mage hunter is a specialized champion of the priesthood of the moons; as such, mage hunters are almost exclusively clerics of Solinari, Lunitari, or Nuitari. Membership is by invitation only, and characters must undergo secluded, yearlong training during which they prove their worth by completing small quests and other tests. Two of every five aspirants do not survive the training. Upon completion, they take the following oath and follow it unto death, peaceful or otherwise:

The Code of Alipha:

Magic is a gift through which the will of the moon gods is worked.
Those who use the gift selfishly and irresponsibly offend the gods.
Those who offend the gods must be punished.
Requirements

To be invited to join the mage hunters, a character must fulfill the following:

Alignment: Any Lawful
Race: Though there are no strict codes limiting membership, priests of the moons and mage hunters in particular are almost exclusively human. Some elf worshippers of Solinari are found in their ranks.
Base Attack: +5
Knowledge (Religion): 8 ranks
Profession (Arbiter): 6 ranks (This is knowledge of precedents, legal proceedings, and the laws of several lands or institutions.)
Knowledge (Arcana): 6 ranks
Spellcraft: 3 ranks
Class Skills: In addition to access to the regular cleric skills, the mage hunter can choose from the following additional skills:

Bluff (Cha)
Gather Information (Cha)
Intimidate (Cha)
Perform (Cha) (In the case of the mage hunter, the skill is in oratory and legal arguments for trial purposes, as opposed to entertainment skill)
Sense Motive (Wis)
Speak Language
Skill points at each level: 3+ Int modifier

Feats: Training for the mage hunter prestige class gives a character the following feats:

Great Fortitude (+2 Fortitude saves)
Iron Will (+2 Will Saves)
Leadership (Leadership score calculated as described in the rules for Leadership on page 45 of the Dungeon Master’s Guide.)
Special: Members of this class must have completed their year of training and survived, or they can be in the process of completing a final quest or quests when they join a party.

Spells: Mage hunter spells are divine in nature; characters with this prestige class follow its specific spell progression table (see below). As lawful characters, they may not cast Chaos spells. In addition, mage hunters cannot cast the following: cure light wounds, cure moderate wounds, cure serious wounds, cure critical wounds, healing circle, heal, regenerate, mass heal, and true resurrection. While moon priests worship all three moons, individual priests can pay veneration to particular moons. Spell choice and use should reflect alignment.

Class Features

Detect Magic: After taking their oath to Alipha and performing the rituals to become mage hunters, characters can detect magic at will, as per the spell.

Martial Weapon Proficiency (scimitar): Upon joining the elite order, a mage hunter is trained in the use of the scimitar.

Resistance Bonus: Mage hunters typically deal with renegade wizards, as such, they must stand against a spellcaster in combat. At 2nd level, a +1 resistance bonus is added to any saving throws a mage hunter makes against spells. The bonus does not apply to spell-like abilities, only to cast spells or item-generated effects.

Exotic Weapon Proficiency (garafa): Upon reaching 4th level, a mage hunter can be trained in the use of the garafa--a crescent-bladed short staff. This is available at the DM’s discretion, and it is presented only when the character has served as a mage hunter for at least three full levels.

Spell Turning: At 10th level, a mage hunter can cast spell turning once per day as per the spell of the same name (as though by a caster of 13th level).

Weapon and Armor Ability: Mage hunters disdain armor, preferring to wear their faith as a shield. Amulets, rings, and their holy vestments grant the mage hunter various kinds of protection. The items worn are chosen by the individual user and are bestowed upon them by superiors or purchased. In combat, a mage hunter uses the garafa, a bladed quarterstaff in combat, or the scimitar, typically worn across their back.

The Garafa

The garafa became the chosen weapon of the moon priests early in their life, when several jealous mages set upon Alipha in a poorer section of Daltigoth where he was doing missionary work in the moon gods’ names. The assailants were his junior in skill, but many in number. He fled, praying to his gods for aid. In  
Equipment/Magic Items

Most moon priests wear the Amulet of the Moons, which is a lesser medallion that acts in the same way as and amulet of natural armor +2. Mage hunters also wear the Mantua Divina, their holy vestments, which function as a cloak of resistance +2. Some priests of the moons of significant notoriety and repute are also granted Alipha’s Seal, a ring of protection +3. The bonuses these items offer to saves help offset the moon priest's lack of traditional armor. Individuals often wear a wide variety of other magical jewelry and items for protective purposes.

The garafa is the length of a quarterstaff, having a bronze-shod foot and a crescent-shaped blade at its head. It is the same overall length as a quarterstaff, though it’s twice as heavy. The blade inflicts wounds much as would a scythe, while the shod end deals damage similar to that of a quarterstaff.

Mage hunters also use the scimitar, and it is commonly found amongst its lower ranks. Some are nonmagical, but some may be ensorcelled uniquely, with no two having the same capabilities. Few of the ancient swords from Alipha’s time have survived.

The most valued and useful possessions of any mage hunter are their manuals, the Persuum Hereticus and the Litigatum Hereticus. The former is a tome of wisdom for use in hunting mages, while the latter is a guide to successful prosecutions of them.
Bondar
А почему игра должна быть обязательно RPG. Почему не стратегия? Heroes например,
но не 3 (возможностей мало),4
Или симулятор гонки на драконах например в наездниках Флинт,Тас, Лорана на конец.
EIN
А где ты ещё сможешь ощутить всю полноту мира DragonLance, как не в RPG smile.gif
EIN
А что насчёт моностров встречающихся в игре по DragonLance? Куда же без всеми любимых драконидах?
Вот небольшая информация про драконидов с точки зрения D&D:

Draconians

Draconians are monstrous humanoids created by the followers of the evil dragon queen Takhisis. Followers of Takhisis stole the eggs of good metallic dragons while they slept and performed evil rituals to summon demons from the Abyss to inhabit the eggs, corrupting them and causing them to hatch into draconians. Draconians are evil by nature and served the Dragonarmies as troops and spies in their initial assault on the nations of Ansalon.

When the Heroes of the Lance revealed the true source of the draconians to the good dragons, they joined the fight against the Dragonarmies and helped drive them back.

Draconians are humanoid and most are roughly human-sized. They have scaly hides and dragonlike faces, clawed hands and feet, and tails. Most draconians also have leathery wings, although only Sivak draconians can truly fly. The rest of the winged draconians can only use their wings to glide clumsily. Each draconian also has special abilities based on its type.

Draconian Society

Draconians are evil through and through, created to fight and kill. They're crafty, but aren't too intelligent and tend to require guidance from others to carry out their duties. They have a brutal disregard for life, and a deep-seated hatred for all other creatures except for dragons and other draconian species. They enjoy senseless brutality and strong drink. During the War of the Lance, draconians often took over taverns and inns as their command centers to ensure the spirits would keep flowing.

Draconians in the D&D Game

Baaz

Medium-Size Monstrous Humanoid

Hit Dice:
2d8+4 (13 hp)

Initiative:
0

Speed:
20 ft.

AC:
16 (+6 natural)

Attacks:
2 claws +2 melee; or halfspear +2 melee

Damage:
Claws 1d4; halfspear 1d6

Face/Reach:
5 ft. by 5 ft./5 ft.

Special Attacks:
Death throe

Special Qualities:
Spell Resistance 11, glide, disease immunity, low metabolism

Saves:
Fort +2, Ref +3, Will +2

Abilities:
Str 10, Dex 11, Con 14, Int 10, Wis 9, Cha 10

Skills:
Bluff +5, Disguise +5, Gather Information +5, Listen +5, Spot +4

Feats:
Alertness, Run

 
Climate/Terrain:
Any land

Organization:
Band (4d10)

Challenge Rating:
1

Treasure:
Half standard

Alignment:
Usually neutral evil

Advancement:
3–6 HD (Medium-size)

 
Sivak

Large Monstrous Humanoid

Hit Dice:
6d8+24 (51 hp)

Initiative:
+1 (–1 Size, +2 Dex)

Speed:
20 ft., fly 60 ft. (average)

AC:
19 (–1 size, +2 Dex, +8 natural)

Attacks:
2 claws +10 melee; bite +8 melee; or bastard sword +10 melee

Damage:
Claw 1d6+5; bite 2d6+2; bastard sword 1d10+5

Face/Reach:
5 ft. by 5 ft./10 ft.

Special Attacks:
Trip

Special Qualities:
Spell Resistance 15, shapeshift, blend, divine grace, spells, disease immunity, low metabolism

Saves:
Fort +8, Ref +9, Will +8

Abilities:
Str 21, Dex 15, Con 19, Int 13, Wis 12, Cha 15

Skills:
Bluff +7, Diplomacy +7, Disguise +7, Gather Information +7, Intimidate +7, Listen +8, Spot +7

Feats:
Alertness, Multiattack, Power Attack, Run

 
Climate/Terrain:
Any land

Organization:
Band (2–12)

Challenge Rating:
6

Treasure:
Standard

Alignment:
Usually neutral evil

Advancement:
7-18 HD (Large)


Draconians have short, stubby tails, lizard snouts, and scaly bodies. Their coloration serves as a dim reminder of the dragons from which they were spawned. Baaz scales have an unmistakably brassy coloration, and Sivaks are a polished silver color. Female draconians tend to be shorter and more finely built than males.

While both Baaz and Sivaks have wings, only Sivaks can truly fly. Draconians move either by walking upright, gliding down from heights (for a distance four times greater than the height from which they launched), or running on all fours while flapping their wings. This latter form of movement is their fastest, and it kicks up an intimidating dust cloud on the battlefield. All winged draconians have the Run feat for free, allowing them a faster running speed while running on all fours and flapping their wings.

Draconians are drawn to evil dragons and revere them. They serve dragons willingly and eagerly, while only reluctantly serving leaders of other species. When a dragon commander is within line of sight or when entering a battle under the command of a dragon (in the chain of command), draconians receive a +1 morale bonus on all attack rolls and saving throws.

Draconians have life spans that approach 1,000 years. All draconians love ale and spirits.

When draconians die, the magical energies that are inherent in their bodies are released in a death throe with spectacular and catastrophic effects.

Combat

Draconians are proficient with all simple and martial weapons.

Disease Immunity (Ex): Draconians are immune to all natural diseases.

Low Metabolism (Ex): Draconians can survive on one-tenth the food and water it takes to sustain a human.

Baaz

Baaz occupy the bottom rung on the ladder of draconian social order. They are often abused and treated as slaves by other draconians. In the past, the Baaz could do little to change this situation, so they remained aloof from others not of their kind. However, with the arrival of female Baaz, this is beginning to change. Baaz females are organizers who work well in groups. They are working to change the status of Baaz at large by refusing to cooperate with those who abuse them and encouraging the males to follow their lead.

Baaz are often encountered prowling through civilized lands in disguise. Their size and build is such that they can pass themselves off as human by wearing large hoods and masks and concealing their wings under robes. Baaz males serve as scouts and spies, while female Baaz are rapidly becoming highly prized managers and low-ranking military commanders.

Baaz are the physically weakest and most plentiful of all draconians. Male Baaz stand between 5 feet and 6 feet in height, with the majority of them being on the short side. Female Baaz tend to be lighter in build than males.

Baaz Combat

Death Throe (Su): On the round that a Baaz reaches 0 or fewer hit points, her body turns to stone. The creature struck the deathblow must roll a successful Dexterity check (DC 13) or have his weapon fused to the draconian. The Baaz "statue" crumbles to dust after 1d4 minutes. Items carried by the Baaz are unaffected by the petrification and subsequent dissolution. Any stuck weapons can be retrieved after the Baaz crumbles away.

Glide (Ex): A Baaz can use her wings to glide, negating any damage from a fall of any height and allowing her to travel horizontally up to four times the vertical distance descended.

Sivaks

Sivaks are the most powerful of the commonly encountered draconians. Both male and female Sivaks serve as elite warriors and infiltrators who are highly sought after by evil leaders and other draconians. The males’ ability to perform covert operations is aided by their shapeshifting ability. The males stand close to 9 feet tall. Females are between 6 and 7 feet tall.

Sivak Combat

Both sexes prefer to wield large, ornate bastard swords. Sivaks’ tails are long (for draconians), and they often use them in combat to knock foes off balance.

Trip (Ex): As a standard action, a Sivak can use his tail to make a trip attack using its normal melee attack bonus (+10).

Shapeshift (Su): A male Sivak is capable of assuming the form of a humanoid of his own size or smaller at the moment he kills it. The Sivak does not gain the memories, skills, or spell use of its victim, but his appearance and voice is an exact match to its victim’s. The Sivak can change back to his normal shape, but after doing so cannot shapeshift again without killing another humanoid.

Blend (Ex): Sivak females cannot shapeshift like male Sivaks. Instead, they have a chameleonlike ability to blend in with their surroundings. This works just like a robe of blending, giving the Sivak a +15 circumstance bonus to her Hide checks and allowing her to change self at will.

Divine Grace (Ex): Sivaks add their Charisma modifiers to all saving throws (included in the numbers above).

Male Death Throe (Su): A male Sivak changes shape when slain, assuming the form of the being that killed it. This death shape lasts for three days, and then the entire body decomposes into black soot. If the Sivak’s slayer is larger than the Sivak or not humanoid, the Sivak instead bursts into flame, dealing 2d4 points of fire damage to all within a 10-foot radius (Reflex negates, DC 17).

Female Death Throe (Su): Female Sivaks do not assume the form of those who kill them. Instead, they burst into flames when killed, dealing 2d4 points of fire damage to all within a 10-foot radius (Reflex negates, DC 17).
Zarendargar
Если кто умеет рисовать то в Героях 3.5 можно своих монстров вставлять хоть драконидов хоть кендеров.
EIN
Так же было бы неплохо увидеть в игре по DragonLance местных людей-ящеров Bakali:

The Bakali are a breed of lizard-folk that generally dwell in the remote swamps of Ansalon. Despite being a savage, brutal, and uneducated race, they are quite intelligent. Bakali are very cunning and adapt to situations quickly and do so within their limitations.

Personality: The Bakali tend to be very suspicious and distrusting by nature. They keep to themselves and very rarely leave their homeland. They seem savage and they are usually observed as crueler beings than they really are. This attitude is a stereotype; but it is not entirely unwarranted. The Bakali have no problems or moral compunctions against violence, although individuals may have more tolerant or peaceful views. The Bakali have no fear of death. Such displays of courage may have others believe that they are foolish, however that is not the case. Not fearing death aside, they have a passion for life. The Bakali are particularly skilled at war, using guerilla tactics of deception and ambushes. They will also retreat and not consider it cowardice if the battle cannot be won. Within the Bakali culture, everything to do with war is considered to be courageous.

Physical Description: Bakali are generally six to eight feet tall and very broad due to their massive strength. The hide of a Bakali ranges in color, most commonly seen is yellow-green to a sort of blotchy brown with profound plating. Their long, powerful tails whip about and can deal some sever punishment to those who are not careful. They have almost a dorsal ridge running the length of their back, along the spine. It runs from the back of the skull all the way down the back, tapering off about midway down the tail. The hands and feet of a Bakali are webbed. Their feet have talons and are about to use them like fingers. The hands have vestigial claws. These claws do little in combat except intimidate their foes.

Relations: The Bakali generally dislike strangers. They do not trust those they are unfamiliar with, and sometimes those they are. The humans of Nordmaar are an example. Centuries of poor relations have caused a rift between the two and there is no trust left. Because of those very humans the Bakali have labeled all humans as lying, thieving, greedy, murderous cutthroats. The Bakali accept very few humans, but it rarely happens. This is due to the fact that the Bakali adhere to alliances and friendships they have with other races. The Bakali are often unreceptive to humans, they are not without honor. Having long memories of both the good and bad that has befallen them. If a human acts in an honorable manner towards a Bakali, even if he is an enemy, the Bakali will return the show of respect with the same. If someone outside of the Bakali manages to befriend one, the Bakali will honor such a bond until death or betrayed.

Alignment: Bakali are almost always chaotic neutral in nature, though few of them have been tainted and gone down the path of evil.

Bakali Lands: The Bakali are native to the swamps of Northern Ansalon.

Religion: The Bakali religion is of a non-destructive nature. The chief gods of the Bakali are Sirr'ushush, an incarnation of the deity, and Sirrion Krik'k lettz, an incarnation of the deity of nature, Chislev. The Bakali worship in a very primitive, almost savage way, they are generally preparing meal in a ritualistic manner.

Language: Bakali speak a tongue similar to that of Draconic, using roughly the same script. It is unique to their race consisting of growls, smacks, and hisses of varying length. There is no formal written script, as most of them are uneducated.

Bakali Racial Traits:
+2 Constitution, –2 Charisma. Bakali have a muscular build with an appearance that resembles a Lizard-Man.
Medium-sized creatures. As Medium-size creatures, there are no special bonuses/penalties based on size.
+3 Natural Armor class from their tough hides. Any other armor must be especially made for the Bakali due to their awkward body structure.
Vulnerable to Cold. Bakali take an additional 1 damage per damage roll on all cold-based attacks.
+1 racial bonus to any saving throw against blinding or daze-like effects, due to an innate ability to shield their eyes from harm.
Bakali base speed is 20 feet.
Bakali unarmed attacks deal 1d4+(STR MOD) points of damage.
Bakali are never "unarmed" due to their fangs and claws, so they do not provide their opponents with attacks of opportunity due to unarmed attacks.
Bakali can choose to do subdual or normal damage with their fists.
+2 racial bonus to Swim checks, and Bakali swim at a speed of 30 feet.
Automatic Languages: Bakali, Common
Bonus Languages: Ancient Elvish, Draconic, Kothian, Nordmaarian.
Favored Class: Barbarian (see Players Handbook, page 56, for more details on Favored Class.).
EIN
А из играбельных рас Irda:

Originally the Ogres of Krynn were the most beautiful, and the wisest of races, enjoying a large fruitful empire. However, this was not to remain forever. Seduced by their inherent evil, they descended to become the stupid grotesqueries that are common all over Ansalon today. However, there was a group who rejected Takhisis, not wanting to fall into such a hideous barbaric lifestyle as their kin. This group of ogres turned the Paladine. These ogres are known as the Irda.

Personality: Irda tend to be loners, even from one another. They may live all their life in a community, yet unless there is an urgent need to meet and discuss the welfare of the community, they seldom ever interact with one another. This very same aspect of their beings nearly led to the extinction of their race once.

Physical Description: Irda usually stand about 6 feet tall, and weigh in at roughly 150 pounds. All Irda are extremely beautiful, moreso than even elves. Their skin hues range from midnight blue to a deep sea green. Often Irda possess black, silver, or white hair. Irda usually wear simple, lightweight clothing, such as linen smocks or silken gowns, in shades of white, beige, light blue, and other pastel colors, occasionally decorating them with one piece of jewelry that stands out from the rest.

Relations: For the most part, Irda are quite a forgotten race. Yet, due to the shame they feel about their history and relationships to other ogres, they keep to themselves and do not get involved with other races, fearing their wrath and hatred. If there was a race for the Irda to fear, it would most definitely be ogrekind, as their fallen cousins think of Irda as weak bags of flesh, worth nowhere near the glory of an average ogre.

Alignment: Irda are always good, usually neutral or lawful good. They know that if they were to descend into evil and barbarism, they would soon find the curse which they left behind so many years ago.

Irda Lands: The Irda live on the small island Aianatha, an island protected from discovery by many magical powers, not the least of which is a permanent hallucinatory terrain spell that makes the island seem to be a calm stretch of ocean. During the High Sanction of Solinari, the Irda hear a telepathic call that allows them to find Aianatha.

Religion: Irda worship Paladine and the other gods of good, feeling extreme gratefulness for their preserved state, and act in the best interests of the pantheon of good.

Language: In addition to common, Irda most often know an ancient, nearly dead language known as High Ogre, and due to their observances of other races usually know Elven and Solamnic.

Names: Irda have given names, but should one possess a position of great authority in their society, they henceforth go by that title as though it were their name in all regards. There are no family names amongst Irda, as the concept of family is alien to this loner race.

Male Names: Nerrinth, Delfano, Gamol, Vendur, Gerysh, Keryl, Asdrel, Bemuul, Draleth, Ressal

Female Names: Amberyl, Fonaa, Bellana, Aliish, Siondel, Areel, Pedara, Usha, Tieriel, Neama

Adventurers: Occasionally Irda desire to tour the world of Ansalon and see what it has become, keeping up on the recent happenings of the races and peoples. Such Irda are careful not to reveal their true identity, often assuming multiple personas to go by.

Racial Death: The Irda were wiped out during the year 383 AC when they released Chaos from the Greygem. It is plausable that a few members of the Irda were not on the island and thus survived the fate of their kindred, but such Irda would be only a handful.

Irda Racial Traits
+2 Dexterity, -4 Constitution, +2 Intelligence, +2 Charisma: Irda, being brilliant and graceful creatures aren't exactly the heartiest of races.

Medium-Size: As Medium-size creatures, Irda have no special bonuses or penalties due to their size. Irda Base Speed is 30 feet.

Low-Light Vision: Irda can see twice as far as a human in starlight, moonlight, torchlight, and similar conditions of poor illumination. They retain the ability to distinguish color and detail under these conditions.

+2 racial bonus to Disguise checks: Irda are adept at hiding any aspects of themselves.

Polymorph Self: Irda may assume any humanoid form, being able to change their height by two feet in either direction. Due to this ability being innate in nature, Irda do not suffer the penalties usually associated with polymorphing.

+2 racial bonus to Knowledge (any) checks: The knowledge passed down throughout the Irda's life span is far superior and more detailed than those of other races.

+1 racial bonus to Profession (herbalist) checks: The Irda are vegetarians, and as such are quite well versed with the use of plants.

Automatic Languages: High Ogre, Common, Elven, Solamnic

Favored Class: Sorcerer. An Irda's sorcerer class does not count when determining whether she suffers an XP penalty for multiclassing. Having knowledge that spans millenia, Irda are amongst the most gifted magic-users on Krynn, indeed, powerful rare spells among the other races in Ansalon are of little consequence to an Irda once she gains enough knowledge in the subject.
Sowa
Для Драгонленса нужен движок как у IWD2 или вроде него.
EIN
...Именно, хотя об этом уже было сказано в начале этого поста..... Это движок, Infinite Ingine, оптимально подходит под такого рода RPG игры, но за столько веремени разработчики могли бы его и усовершенствовать....
Sedwyn
Хмф... а что если создать не RPG, а RTS или даже RPS? В основу можно положить... да всё что угодно, только эпические битвы с привлечением драконов и Копий - это, по-моему, перебор. Скажем, можно использовать сражения локального масштаба. А в качестве воюющих сторон - расы Кринна, причем практически любые со своими фишками...

Например, так: играем за драконидов. Предположим, у них будет всего одно здание (Temple of Takhisis какой-нибудь), в котором спавнятся новые вояки и рабочие. А потом к этому храму можно будет пристраивать всякие дополнения: с одной стороны кузница, с другой - склад... Сам храм тоже надстраивается, давая новые заклинания. А на самой маковке - Большое Магическое Стреляло в качестве оборонительной структуры.

Или кендеры. Слабые в рукопашной, они - неплохие стрелки со способностью к маскировке. Если на кендерскую базу с воплями прёт войско противника, они уходят в леса аки партизаны и отстреливают врагов рейха оттуда. Вражеский маг получает неожиданный бэкстэб от незаметно подкравшегося злобного кендера, который тут же скрывается в неизвестном направлении, а крестьяне на базе оппонента с отвисшей челюстью пялятся на исчезающие из амбаров ресурсы...

Это далеко не всё, напридумывать можно чего угодно: мобильные базы Кве-Шу, неприступные соламнийские крепости, армии нежити, ряды которых пополняют павшие вражеские воины, разные подвиды эльфов с различными тактиками, магия, технология, институт Героев, среди которых порой будут попадаться знакомые личности... К сожалению, нельзя объять необъятное.
EIN
....Это конечно хорошо, но в теме, вроде бы, про RPG спрашивается smile.gif ... Хотя и теже RTS и RPS, скорее всего будут, как только мир Кринна станет более популярным в среде gamer'ов , но начинать всё же следует с RPG....
Astinus
А вы не пробовали искать в интернете. Может появились моды для Neverwinter Nights, Morrowind или Dungeon Siege. Потому как есть группы, которые трудятся над созданием ремейков для ВСЕХ ультим в 3D... То есть я бы посоветовал бы поискать......
EIN
Из всех модов по NWN мне известен только один - по The Eye of The Beholder ..... Morrowind'ом и Dungeon Siege'ом не увлекаюсь, так что и искать не пробовал ....
Neldor
Точно - РТС... laugh.gif
Управляешь толпищами драконов, драконидов, тёмных рыцарей и т.п.
Или защищаешь Ансалон от таких...вот только это хрен нормально воплотишь...
РПГ - самое правильное в этом плане решение...
Моды по НВН по ДЛ есть...кто-то тут уже кидал на них ссылку...я попытался скачать...скачал, запустил...но потом скучно стало...но может мне просто было влом смотреть и осваиваться... cool.gif
asd
движок идеально подойдёт от Wizardry8 - скромненький,
опрятненький только пыль с него стряхнуть
героев надо самому создавать а не брать из Саги
там кстати (в Wiz8) класс-раса продумано лучше всего нигде такого не было сколько себя помню
Dtr
Насчет NWN - есть тема, где уже это обсудили. Там есть ссылки на моды под DL.
Теперь по поводу других игр - вы моды то писать сами будете?
Имхо, единственное что можно сделать самим - это кампанию для HMM.

А про новые классы: в DL D&D вроде все четко написано. Кто, где, как и с кем smile.gif И нефиг велосипеды изобретать.
Кстати, Уэйс купила права на Dragonlance. Может хоть сейчас что-нить отдельностоящее сделают.
ДзирриТ
Сто процентов это RPG типа Князь 2
Tassadar
А я бы сказал, что это должно быть что-то типа Фаллаута.
Полная свобода перемещения по планете с бесконечным количеством рандом-локаций.
Eddi`s child
а что..кто то собирается делать?
берите за основы уже сделанные три игрушки по DL..в свое время они были хитами.
EIN
Eddi`s child , да нет, вроде, никто не собирается. Пока, во всяком случае. Это я решил помечтать rolleyes.gif
Bob
А вот это видели? http://www.dragonlancetc.com/?page=news
Kateon Korsso
Только давайте не ещё одно Диабло! Обычная "ходилка" для начала подойдёт.
Corvin (ddr)
даже обычную ходилку еще нужно сделать...
Цитата
да нет, вроде, никто не собирается

Я бы не против заняться, если бы не 2 но:
-я программер только в паскале, что уже много лет как бесполезно
-я дизайнер только в фотошопе, а художник - вообще нигде
Но я бы с удовольствием занялся всем остальным.

Предположим, что я не один полон энтузиазма.

У нас есть несколько путей развития.

Движок:
- одалживаем чей-то; малореально, т.к. за это прийдется платить и не мало, а потом еще мучаться - дорабатывать.
- пишем свой; маловероятно, если и найдем хороших программеров, то мало, а в одиночку да на голом энтузиазме далеко не уедешь
- делать в редакторе какой-нибудь игры; наиболее вероятно - многие смогут подключиться к процессу, а там, глядишь, что-нибудь да получится.

Итак, рассматриваем последний вариант:
- FRUA; нет смысла - старые игры на нем и делали
- кампания для HMM; просто не серьезно
- редактор Morrowind; подходит мало, вселенная мира, доступные рассы и т.п. и т.д. слишком отличаются; прийдется все делать с чистого листа.
- редактор NWN; путь наименьшего сопротивления; один из самых реалистичных варинатов
- инструменты к BG; тот вариант, о котором я мечтаю; к сожалению, требует многочисленных изменений, но вполне возможен.

Итак, давайте решим как делать, а там уже займемся разработкой ролевой системы и сценария.
Паладайн
Вобщем подумал я что неплохо бы было сделать такую игрулину. Вобщем то сделать игру на продвинутом движке с великолепнейшим редактором сложно, но возможно. На сий момент есть только один такой редактор "TES Construction SET" устанавливается вместе с игрой Morrowind. Или можно откуда нидь скачать. Но лучше вместе с игрой т.к. там есть мастер файл Morrowind.esm откуда можно взять основные текстуры для городов и NPC. Введение в CS
Кто для этого нужен:
1. 3-4 графера имеющие опыт работы в 3D Max.
всё что нашёл связанное с 3D Max и Morrowind
Создание моделей
Создание Анимации головы
Создание Луков
Создание оружия
Создание NPC
2. 2-3 Скрипт writer
Скрипты в CS
3. 1-2 Человека придумывающие сценарий, диалоги, легенды, книги.
Создание записей в журнале
4. 3-4 Ландшафтёра. (работа в TES CS)
Создание Подземелий
Создание Ландшафта

МДя.. кажется сложно, но на самом деле это не так... придётся попотеть, но если захотим то сделаем... надо же реально чем то заняться...

А сюжет это отдельная тема.
Паладайн
мдя РТС и т.д.... не покатит... сами мы движок не напишем... а вот чужой с отличным потенциалом и возможностями можно РЕАЛЬНО использовать. Ещё раз повторюсь на данный момент, есть только один такой движок - это движок Morrowind.
Возможности - ....... абсолютные.... я вскрывал движок, переделать там оригинальные умения используемы в Морроуинде сложно но возможно...
Уже появилась идея как реализовать полёты на драокнах в real time... нужны граферв и скриптёры... язык скрипта в Морровинде очень лёгкий... 2-3 дня поисдеть и ты мастер.
З.Ы. мне кажется + моих идей это то что это не просто разговоры а реальные предложения при чём ОСУЩЕСТВИЕМЫЕ любителями
Паладайн
вобщем??? никто не хочет над сим проектом поработать?
Corvin (ddr)
Скажи, что ты собираешься делать и что нужно сделать. Возможно, я присоединюсь
Паладайн
вобщем РПГ от 1\3 лица (движок даёт возможность). Сюжет - Кринн, война Копья, где ты, незначительный человек, можешь помочь спасти мир от Такхизис.
нужны в первую очередь Граферы и Скриптеры.
вобщем стучись в асю 173353003 там подробнее расскажу.
Паладайн
Вот вам красный маг с посохом Магиуса. Сорри за качество
Паладайн
соламнийский рыцарь на башне Верховного Жреца
Паладайн
ренегат в деле
Паладайн
лучник синей драгон армии
Паладайн
Лорд Сот произносящий DIE
Паладайн
варвар.. ну что ту скажешь..))))))

Добавлено в [mergetime]1082394840[/mergetime]:
я хочу просто показать, как с помощью нескольких плагинов сделать персов из ДЛ
Паладайн
исчё.. Соламнийцы на выгуле
Паладайн
срочно в номер! эльф на коне!
Corvin (ddr)
Движок Морровинда абсолютно не подходит. Его вместе со всей графикой делали для совершенно другого мира. Если бы ты выложил скриншоты в другой теме и без предупреждения, то я никогда не догадался бы, что они имеют хоть какое-то отношение к DL. Мой совет - займись разработками на движке NWN или BG2.


Цитата
срочно в номер! эльф на коне!

На нем хитиновый доспех! А как насчет архитектуры эльфийских городов? Ее прийдется делать с нуля. Ты уверен, что готов к этому?
Паладайн
хм.. прикол был в коне... на эльфа напялить можно было что угодно.
а как по твоему узнать относятся скриншоты к ДЛ или нет??? я ко всему готов.. не надо бояться трудностей...
Паладайн
Наконец-то началась работа. Но набор в команду всё ещё идёт.
Valdor Sent
Здравствуйте,пишу я у вас в первые,поэтому решил поздароваться smile.gif
Я увидел у вас на форуме топик посвещенный НвНу.И сразу появилась надежда что все будет намного проще smile.gif .Тот топик я не дочитал до конца,хватило первой страницы,чтоб узнать есть ли тут люди которым понравилась играsmile.gif.
А теперь по делу,есть люди,которые любят НвН и любят Кринн,также многим известно,что НвН игра не только сингловая,а также возможны для нее различные серверы...локации для этих серверов можно рисовать самим,вообщем есть возможность сделать Кринн под НвН.Нарисовать города,реки,местность....вообщем огромные возможности.
Но есть две проблемы:нету сервера,тоесть компьютера на который можно будет все это поставить и нету хоста который мог бы обеспечить доступ играков на сервер в любое время.
Для людей заинтересовавшихся-стучите в Icq:118048312
Буду рад услышать советы и помощь,мы хотели бы набрать основных играков тут,так как люди знакомы с Кринном и некоторые с НвН.
Спасибо,у нас все получится!
Ворон
Valdor Sent Понимаешь ли в чем тут проблема... ты умеешь пользоваться Авророй? (это редактор NWN) Я частично умею... как дизайнер. Но ведь я думаю, чтобы было интересно, надо ведь еще наваять большое количесво скриптов и т.п. В этом проблема... + проблема в сопровождении. На самом деле чтобы сделать нормальный модуль необходимо уйма времени, которого у многих (нампример у меня) нету. Ко всему прочему, где размещать сервер? Не.. я так скажу, дело это небоагодарное... если не заниматься этим серьезно. sad.gif
. , , , .
@Mail.ru
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.